Äritarkvara sinu telefonis ehk Dynamics NAV äpid – kellele ja miks?
Autor: BCS Itera peakonsultant Meelis Puss
Mis on NAV äpp?
Sisuliselt on NAV äpp mobiilsesse seadmesse installitud Dynamics NAV-i klient, mis on on-line ühenduses NAV andmebaasiga. Microsoft kutsub seda Microsoft Dynamics NAV Universal App’ks, mis sobib tahvelarvutitele ning nutitelefonidele, Android, Windows & iPhone platvormidele ning teda saab alla laadida App storest/Google Playst. NAV äpp on saadaval alates Dynamics NAV 2016 versioonist.
Kellele?
Äppi võivad kasutada ilma lisakuluta kõik kes seda tahavad. Mobiilsete seadmetega kaasnevad paraku piirangud – näiteks ei ole seal mugav andmeid sisestada. Samas on äpp ideaalne lihtsamate toimingute tegemiseks nagu dokumentide kinnitamine, kontaktinfo vaatamine ja juhtimisaruannete vaatamine. Aruandluse vaatamisel peab silmas pidama ekraani suurust – aruanded võiksid olla näiteks graafilisel kujul.
Seega saavad äpist suurimat kasu need inimesed, kes viibivad tihti arvutist eemal ning vajavad operatiivset ligipääsu andmetele, näiteks tipp- ning keskastme juhid. Aga lahendus sobib ka näiteks tehnikutele tööaja registreerimiseks. Selleks peab tööprotsessi läbi mõtlema ning võimalikult lihtsa lahenduse välja töötama. Näiteks töölaud tehnikutele, kus kuvatakse tänased tööd, teksti värv märgib töö olekut ning rea peal lohistades saab teha erinevaid toiminguid.
Miks?
Mobiilsus – saad vajalikele andmetele igalt poolt ligi.
Operatiivsus – saad kiiresti vajalikud toimingud ära teha. Näiteks ostuarve vajab kiiret kinnitamist – NAV äpi abil on see mõne liigutusega tehtud: E-mailile tuleb teavitus -> ava NAV äpp -> Kinnitusnõuete kuhjas on kinnitust ootavad kirjed mille pealt on võimalik dokument kinnitada, avada algdokument kontrollimiseks, lisada märkuseid, lükata kinnitusnõue tagasi või siis delegeerida kinnitus asendajale.