Dynamics NAV 2018 uued võimalused – tehisintellekt, ärianalüüs ja automatiseerimine.
Autor: BCS Itera müügijuht Leho Hermann
2017.aasta lõpus uuenes taas Dynamics NAV perekond – sedakorda versiooniga NAV 2018. Ja nagu tavaks on saanud, siis iga uus versioon toob NAVi kasutajateni uuendused, mis teevad nende elu mugavamaks ja kiiremaks. Alljärgnevalt on mõningad neist välja toodud.
Suures osas võib uuendused jagada 3 ossa:
- Uued või täienenud funktsionaalsused
- Ülesannete jagamine NAV kasutajatele on sarnane Outlooki Ülesannetega, kus üks kasutaja saab teisele saata mingi ülesande ja siis selle täitmist jälgida. Sarnane funktsionaalsus on nüüd ka NAVis ja see on seotud NAVi tegevustega. Ülesande looja saab ülesandesse panna sisse kohe ka lingi NAVi asukohale e kui näiteks luua tegevus konteeritud arvete kontrollimiseks, siis täitja ei pea hakkama nuputama, kus seda tegema peab, vaid ülesandega on lingitud ka konteeritud arvete loend.
Ülesannete funktsionaalsus lihtsutab NAVi kasutajate omavahelist suhtlust – tegevused ei lähe meelest ära ning suhtlus on võimalik viia NAVi keskkonda.
- Kui eelmise versiooniga tuli sisse esmakordselt tehisintellekti teema Cortana näol, kes otsis andmetest mustreid ning tegi nende järgi ennustusi, siis nüüdses versioonis tuvastab masinõpe piltide pealt infot kaupade ja inimeste kohta.
Näiteks, kui toote „Laud“ kaubakaardile lisada kauba pilt, siis NAV aitab automaatselt luua kaubale külge kategooriad – laud, värvus must jne.
Kui kontaktikaardile lisada pilt, siis NAV pakub ise välja soo ja vanuse.
- Masskonteerimine võimaldab ühe nupuvajutusega konteerita korraga hulga dokumente e kui tekib mingi kogus nt. konteerimata müügiarveid, siis neid ei pea hakkama ühekaupa töötlema, vaid seda saab teha märkides ära vajalikud arved ning siis korraga kõik konteerida.
- Kui eelmistes versioonides oli kasutajal võimalik muuta arvutis asuva NAVi disaini, siis webi-kliendis seda teha ei saanud. Kuna aga üha rohkem muutub kasutatavamaks NAVi webi-klient, siis on kasutajal võimalik oma äranägemise järgi muuta ka selle väljanägemist e teha see endale käepärasemaks
- Sidusus Microsofti ökosüsteemiga
- Sidumine Power BI analüütikatööriistaga algas juba eelmises versioonis, kuid siis piirdus see aruannete lisamise võimalusega rollikeskuse avalehele. Nüüd aga on võimalik Power BI-s koostatud aruandeid lisada ka nt. kaubakaardile, kliendikaardile jne. See võimaldab esiteks saada rohkem visuaalselt analüütikat NAV andmestiku kohta ning teiseks teha just selliseid analüütika vaateid nagu kasutajal vaja on.
- On teada fakt, et raamatupidamise poolel töötajatele meeldib kasutada ühe töövahandina Excelit, et oleks võimalik andmeid igas lõikes analüüsida ja nendega „mängida“. Nüüd on rohkem kasutatavad finantsaruanded kasutatavad 1 nupuvajutusega Excelis.
- NAVi arendamise võimalused
- Kliendipõhiste kohanduste lisamine NAVisse äppidena. Kui seni tehti spetsiifilisi arendusi viisil, kus muudeti olemasolevat programmi koodi, siis nüüd on suund sinnapoole, et kõik lisandused, mis lahendusse tehakse valmivad nö. eraldi tükkidena ja need liidetakse NAVi standardse lahendusega.
See võimaldab teha NAVi versioonivahetused oluliselt lihtsamaks ja kiireks. Lisaks on äppide põhimõttel funktsionaalsuse lisamise eelis see, et neid lisatud funktsionaalsuseid on võimalik lihtsalt välja lülitada. Või siis, kui leitakse Microsofti äpi-poest endale midagi sobivat, siis ilma suurema vaevata need äpid oma lahendusega liit
- NAVis on nüüd olemas ca 40 erinevat API-t e valmis andmekogumit, mis on võimalik anda näiteks lugemiseks teisele tarkvarale, kes tahab kasutada NAVi andmeid. Eelnevalt pidi selleks arendaja soovitud andmekogumi ette valmistama, aga nüüd on see tootja poolt olemas ja valmis kasutamiseks.
Need olid mõningad uuendused, mida kasutajad igapäevaselt koheselt märkavad. Tegelikkuses on lisaks veel hulk pisi-uuendusi, mis ühe või teise protsessiga tegeleja elu lihtsamaks teevad. Üldine suund on endiselt kasutusmugavus- ja lihtsus ning samas lai funktsionaalsus, mis katab ära nii väiksema kui ka suurema ettevõtte vajadused.