5 põhjust, miks Microsoft Dynamics 365 Business Central peaks olema majandustarvara esimene valik
Autor: Marek Maido; BCS Itera
Dynamics NAV on saanud uueks nimeks 365 Business Central, aga see pole veel kõik. Samuti on muutunud nii tehniline kui ka ärimudel, mis pakub täiesti uuel tasemel võimalusi arendajale ja kliendile.
Nüüd võib juba julgelt öelda, et keskmiste ja suuremate eesti ettevõtete jaoks on lahendus muutunud defacto ERP (enterprise resource planning) – majandustarkvara sünonüümiks. Siin on viis olulist põhjust, miks see nii on ja miks peaksid ettevõtted, kes soovivad uut majandustarkvara, kaaluma just eelkõige 365 Business Centrali lahendust.
1. See on rahvusvaheline lahendus.
ehkki meile meeldib väga kõik kodumaine, on siiski teatud valdkonnad, kus rahvusvahelisus annab vaieldamatu eelise. Kahjuks neid, kes suudavad selliste suurte tegijatega nagu Microsoft või Oracle sammu pidada, peaaegu ei ole. Väiksematel ja kohalikel tegijatel puuduvad võimalused, mis on Microsoftil või teistel sarnastel ettevõtetel. Vaatamata sellele et Microsofti globaalses portfellis on majandustarkvara osakaal väga väike, panustab tootja igal aastal kümneid miljoneid dollareid tootearendusse, mis võimaldab innovatsiooni, turutrendide ja vajadustega kaasas käia. Innovatsioonist tuleb lähemalt juttu allpool.
Lisaks on Dynamics 365 Business Centrali partnervõrgustik maailmas konkurentsitult suurim. Kõik need tuhanded partnerid lisavad veel oma osa tootearendusse, mis kokkuvõttes tähendab arendustegevusele juba miljardeid dollareid.
2.Microsofti ökosüsteemme
Kõik teame kontoritarkvara Office, kus on Word, Excel, Outlook ja paljud teised rakendused. Aga lisaks sellele on veel loendamatu hulk lahendusi, mida me märkamatult kasutame või saaksime kasutada. Hetkel on maailmas nr 1 ärianalüüsirakenduseks tõusnud PowerBI, lisaks dokumendihalduslahendused, CRM tarkvarad, meeletult arenev tehisintellekt jne. Dynamics 365 Business Central pakub enamiku Microsofti toodetega muretut integratsiooni ja sidusust. Veel enam, Microsoft on toonud paljud need tooted majandustarkvara sisse.
3. Innovatsioon
Siin jagaksin arengud kahte gruppi: uusimad lahendused, mis on integreeritud Business Centraliga, ja lahenduse sisemised arengud.
Esimeses grupis tooksin eelkõige esile just tulevikulahendused, milleks on ärianalüüs ja tehisintellekt. Üheks olulisemaks valdkonnaks kujuneb ärianalüüs. Uuringufirma Gartner on välja toonud, et Microsofti ärianalüüsilahendus PowerBI areneb globaalselt kõige kiiremini ja on kõige uudsem. Praegune Business Centrali lahendus on integreeritud PowerBIga, kus igale kasutajale saab töölauale viia tema jaoks olulise aruandluse.
Teine oluline uuendus ja suund on nn äppide tegemise võimalus ehk nii partneril kui ka kliendil endal on võimalik kasutada PowerAppsi tehnoloogiat, et luua ühendusi teiste väliste lahendustega, lisada lahendusse oma väikeseid mugandusi ja lisafunktsioone.
Kolmas ja ehk kõige olulisem on tehisintellekti ja masinõppe võimekus, millest on siin ajakirjas ka pikem artikkel (lk 46). Hetkel ei tundu see ehk hädavajalik, aga enam ei möödu päevagi, kui meedias ei räägitaks robotitest, digiteerimisest ja asjade internetist. See on tehnoloogia homne päev. Suur osa Microsofti innovatsiooniinvesteeringutest läheb praegu juba masinõppelahendustesse, sealjuures Business Centralisse.
Lahenduse sisemise arengu puhul tutvustaksin lühidalt selle tehnilisi muudatusi. Kõige lihtsam on seda võrrelda telefoniäppide ja tarkvara ülesehitusega. Kui tootja pakub telefonile uut tarkvara, siis ühendatakse äpid korraks lahti ja taustal uueneb tarkvara. Kui kunagi pidi IT partner kõik kliendipõhised muudatused ja lisasoovid lahendusse sisse arendama, siis uus lähenemine on nn laiendused (extensions), kus muudatused tehakse äppidena, mis jagunevad kaheks. Ühed on lisavõimalused, mida kasutaja saab endale installeerida sekundite ja minutitega Microsooft App Source’i veebipoest. Teised on laiendused, mis on tehtud kitsalt kasutajale. Sõltumata sellest, kumma lahendusega on tegemist, pakub see suurepärast ja lihtsat võimalust võtta kasutusele uued versioonid kohe, kui need on saadaval, ilma et IT partner peaks vanamoeliselt kulutama kuid, et need kliendi jaoks kohandada. Microsoft pakub aastas Business Centralile 2–3 uut versiooni.
4.Paindlikkus
Microsoft pakub väga paindlikke ärimudeleid lahenduse kasutuselevõtuks: väljaost, rent oma või kolmandas serveris, rent Microsofti pilves. Parima lahenduse aitab siin kindlasti leida partner, kes suudab lihtsalt välja tuua nn breakeven kava ehk millal üks või teine kasutusmudel kliendile kasulikum on.
5.Partnerite rohkus
Nagu elus ikka, ei lähe kõik alati nii, nagu plaanitud. BCS Iterasse on tihti tulnud kliendid, kes on kunagi valinud kas ühe mehe või ettevõtte lahenduse ja nende teed on mingil põhjusel lahku viinud. Sellise lõksuolukorra vältimiseks on oluline teada, et asukohariigis oleks rohkem kui üks partner, kellel oleks oskusteave ja kes pakuks tuge. Lisaks teame, et konkurents tagab nii tugevama tootearengu kui ka paremad tingimused.
Lõpetuseks üks infokild: rahvusvahelise uuringufirma Nucleus researchi küsitluse põhjal (document s148, 09.2018) annab Dynamics 365 igalt investeeritud dollarilt võitu 16,97 dollarit ehk teisisõnu just nii kõrge on Dynamics 365 ROI (return on investment – investeeringute tootlus), mis on ERPde seas parim näitaja.