Kuidas olla jaemüügis edukas ka kontaktivabal ajal?
Allikas: Äri-IT Kevad 2021
Autor: Viljar Käärt, BCS Itera konsultant
„Kuhu panustada, kuidas edasi minna?“ Need on küsimused, mida esitab iga kaupmees. Siin on valik mõtteid, kuidas endiselt klientide vaateväljas püsida ja müüki kasvatada.
Jaekaubanduse sektor on tugevalt raputada saanud. Teadmatus, suletud kaubanduskeskused, kaupade tarneraskused hankijatelt – need on ainult mõned märksõnad. Õnnelikud ja edukad on need, kes investeerisid juba enne veebilahendustesse ja said suunata kliendid kiirelt teistesse kanalitesse, peamiselt veebipoodi. Kuid pandeemia pole veel läbi ja selle uue normaalsega peab edasi elama. Tahes-tahtmata on ikka võtmeks tehnoloogia ja selle nutikas kasutamine.
Panusta julgelt e-ärilahendustesse
Statistika ja uuringud näitavad, et äri on paljuski koondunud veebi. Kui kauplused olid suletud ja inimeste liikumine piiratud, siis loomulikult avasid nad arvuti. Arvestama peab sedagi, et kulutused välisreisidele on ära jäänud ja inimestel leidub vaba raha. Kasuta selleni jõudmiseks järgmisi viise:
- Suuna turundusega kliente veebipoodi: katseta ja proovi e-kirjaga edastatavaid kampaaniaid, ole julge ja kaasa ka influencer’eid, ole nähtav sotsiaalmeedias, tee kliendikeskset turundust.
- Ole valmis hüppeliseks veebilahenduse koormuse kasvuks. Eelmise aasta kevad juba tegi oma korrektiivid, aga loorberitele ei maksa puhkama jääda. Vaata, et veebileht toimiks kliendivaates kiiresti ja kvaliteetselt ka suure koormuse puhul. Muidu on edasine juba teada: veebilehitsejasse tipitakse uus aadress.
- Kaalu veebilehele virtuaalreaalsuslahenduste lisamist. Need võimaldavad toodet täpsemini näha ja virtuaalselt selga proovida, et kiiremini ostuotsuseni jõuda. Jah, sellised lahendused on kallid juurutada, aga annavad kindlasti efekti ja loovad võimaluse eristuda.
Analüüsi tooteportfelli
See, mida ostetakse, on koroonaolukorra tõttu tugevalt muutunud. Coresighti uuring näitab, et aastal 2020 kulutas 10 inimesest seitse pigem raha asjadele kui teenustele. Ja selle suunaga peab kaasa minema. Esile on kerkinud uued kategooriad, mille abil käivet teha ja kasumlik olla. Valdavalt on need kodukesksed kaubad: treeningseadmed, kodumasinad ja -elektroonika (eriti koduse töökoha loomiseks), ehituskaubad jne. Praegu on õige hetk sortiment üle vaadata.
Toodetega seoses tasub kindlasti parendada tööriistu, mille abil saab uue kauba kiiremini ERP-süsteemi importida ja veebi üles laadida. Näiteks juurutada PIM lahendus (Product Information Manager, tooteinfo rikastamise süsteem), kus tooteinfo rikastamise protsessi saab kaasata ka tarnijad, või vähendada süsteeme, mille kaudu toimub toodetele info lisamine. Suund võiks olla ikka selline, et toodete haldus toimiks tsentraalselt ühes kohas.
Kontaktivabad lahendused kauplustesse
Ipsos Retail Trackingu uuringu põhjal valib enamik kliente (53%) ostude sooritamiseks kaupluse, kus pakutakse kontaktivabu lahendusi. See tähendab, et tuleb üle vaadata protsessiosad, kus on kontakti oht, ja mõelda, kuidas neid vähendada.
Mõned punktid, millele tähelepanu pöörata:
- Kontaktivaba kliendi tuvastamine ja maksmise võimalus kassas. Need on juba praegu väga populaarsed, aga kui su kassasüsteem seda veel ei toeta, siis vaata see teema üle.
- Võta kauplustes kasutusele isekassad, millega annad kliendile võimaluse sooritada ost kontaktivabalt, ilma et ta peaks ootama kassasabas, kus on risk midagi külge korjata palju suurem.
- Kontaktivaba kauba kohaleviimine. See ei pea olema nii ainult veebimüügi puhul. Kui on juba sisse seatud kauba kohaleviimise süsteem, siis paku seda ka klientidele, kes on küll kauplusesse tulnud, aga ei taha lettide vahel hulkuda, vaid annaksid pigem tellimuse näiteks infolauas üle.
- Lahendused „osta veebist ja tule kaubale ise järele“. Analüüsi, kas saad oma äris kasutada järgmisi võimalusi:
- click and collect: kauba üleandmine toimub kaupluses selleks loodud infolauas;
- curbside pickup: klient sõidab kauplusesse ja teenindaja toob talle kauba otse autosse.
Loomulikult saab neid kombineerida – oluline on klienti nendest võimalustest selgelt teavitada.
- Spetsiaalsed lahtiolekuajad. Ka see on üks variant, kuidas klient kauplusse meelitada. Hoida näiteks mõnel päeval kauplus kauem lahti – klient saab sellest signaali, et hilisõhtul on kindlasti rahvast hõredamalt, ja ta käib siis hoopist ise poest läbi.
Kokkuvõte
Klientide liikumine veebi ja eelduste loomine kontaktivabadeks ostudeks on uus normaalsus ja see ei kao kuhugi. Hea uudis on see, et eelmise aasta kevad näitas selgelt jaemüügisektori tugevust, kus vaatamata kriisiolukorrale leiti kiiresti lahendusi. BCS Itera pakub rahvusvahelist Microsoft Dynamics 365 Business Centrali platvormile toetuvad jaekaubanduse terviklahendust LS Central. Seda kasutavad paljud kaubamärgid just selle mitmekesise funktsionaalsuse tõttu.