Küsimused-vastused: Microsoft Dynamics 365 Business Central Online
Allikas: Äri-IT Kevad 2022
Autor: Margo Touart, BCS Itera tehnoloogiajuht
Toon siin välja kõige sagedasemad küsimused Microsofti majandustarkvara Business Centrali kohta.
Mis on Microsoft Dynamics 365 Business Central Online?
Dynamics 365 Business Central Online on nüüdisaegne pilvepõhine ERP tarkvara Microsoftilt, mida arendatakse Euroopas Taani arenduskeskuses.
Kus asuvad minu andmed?
Eesti klientide andmebaasid on meile lähimas Azure andmekeskuses Iirimaal (see on Põhja-Euroopa andmekeskus).
ELi nõuetest tulenevalt ei välju andmed selle regiooni piiridest, ka mitte selliste administratiivtoimingute tegemiseks nagu varundamine või andmebaasi duplikeerimine kõrgkäideldavuse tagamiseks.
Millised turvameetmeid rakendatakse andmete hoiustamisel?
Iga kliendi andmed asuvad eraldi andmebaasis (Azure SQL). See tagab andmete täieliku eraldatuse teiste klientide andmetest nii igapäevakasutuses kui ka varundus- ja taastetoimingutes.
Andmed on puhkeolekus krüpteeritud Transparent Data Encryptioni (TDE) tehnoloogiat kasutades, mis tagab, et kõrvaliste isikute jaoks on andmebaas loetamatu.
Kuidas toimub andmebaasi varundamine?
Andmebaasid on kaitstud automaatse pideva varundusega. Õnnetusjuhtumi korral on võimalik taastada sellele eelnenud seis minuti täpsusega, nii et sisulist andmekadu ei ole. Varundusi hoitakse 28 päeva, seega saab taastada iga ajahetke seisu selles vahemikus.
Milline on Microsofti lubatud SLA (hooldusleping)?
SLA tingimuste järgi lubab MS tarkvarateenuse kättesaadavust ja kui seda ei täideta, siis teenuse hinna vähendamist:
Service Credit
Monthly Uptime | Service Credit |
< 99.9% | 25% |
< 99% | 50% |
< 95% | 100% |
Kas ma saan andmbaasi koopia alla laadida?
Jah, see on allalaetav Azure SQLi backup-failina (bacpac formaat). Lubatud on kuni 10 allalaadimist kuus.
Kas ma saan luua testkeskkonna?
Jah, saab luua kuni 3 nn sandbox’i (testbaasi) tüüpi keskkonda. Tavaliselt kasutatakse neid arenduste tegemiseks ja testimiseks. Testkeskkonna saab luua tühjana või koopiana töökeskkonnast. Viimane on hea protsesside testimiseks reaalsete andmetega.
Kui palju andmeid võib lahenduses olla?
Piirangut ei ole. Hinna sees on 80 GB, millele lisandub 2 GB iga essentials’i ehk põhipaketi kasutaja ning 3 GB iga premium-paketi kasutaja kohta. Kui andmebaas kasvab üle selle mahu, siis on saab mahtu juurde soetada. Mahtu loetakse sandbox’i (testbaasi) ja production’i (tööbaasi) keskkonna peale kokku.
Kuidas tagatakse lahenduse töökiirus?
Ühe abinõuna peetakse andmbaasist reaalajas read-only versiooni, mille pealt toimub aruandlus, ilma et kasutajad seda tajuksid. Nii et andmete sisestamine ja töötlemine käib aruandlusest erineval serveriressursil.
Kui tihti lahendust uuendatakse?
Lahendusele kehtib MS Modern Lifecycle Policy, mis tähendab seda, et toodet hoitakse järjepidevalt ajakohasena. Suuremaid uuendusi rakendatakse iga 6 kuu järel ning väiksemaid (mis sisaldavad peamiselt parandusi) igakuiselt.
Kuidas toimub lahenduse uuendamine?
Microsoft uuendab keskkonda kliendi määratud kuupäeval ja kellajavahemikul. Suuremad uuendused on soovitatav läbi viia kõigepealt sandbox’i keskkonnas ehk testbaasis, et nendega tutvuda, ning alles seejärjel production’i keskkonnas ehk tööbaasis.
Millist autentimismeetodit kasutakse ja kas mitmikautentine (MFA) on toetatud?
Autentimiseks kasutatakse Azure Active Directoryt (Azure AD). Azure AD pakub mitmeid mooduseid MFA seadistamiseks ning lisaks MFAle ka mitmeid muid võimalusi autentimisturvalisuse tõstmiseks.
Kuidas käib API ühenduste autentimine?
API ühenduste puhul on alates 2022. aasta kevadest lubatud ainult OAuth 2.0 autentimine.Elementaarne autentimine (Basic Authentication) ei ole turvalisuse kaalutlustel enam toetatud.
Millised võimalused on andmebaasiga liidestamiseks?
Kõiki andmebaasis olevaid andmeid saab lugeda ja kirjutada API liideste kaudu. Otse andmebaasi tasemel ligipääs ei ole lubatud.
Millistel seadmetel saab lahendust kasutada?
Lisaks brauserile on äpipoodides saadaval täisfunktsionaalsed äpid Windowsi, Androidi ning Apple’i tahvelarvutitele ning Androidi ning Apple’i nutitelefonidele.
Kas sama lahenduse saab kasutusele võtta mitmes riigis (tütarettevõtete jaoks)?
Jah, Business Central Online on 2022. aasta seisuga saadaval 71 riigi jaoks vastavalt kohalikele ärivajadustele ja seadusandlusele.
Millistes keeltes on lahendus kasutatav?
Tarkvara saab kasutada eesti, inglise, vene, läti, leedu, soome, rootsi jpt keeles.
Kas on olemas prooviversioon?
Jah, seda saab kasutada 30 päeva.