Business Centrali majandustarkvara uusima versiooni täiendused
Allikas: Äri-IT Sügis 2024
Autor: Erol Kunman, BCS Itera konsultant
Business Centrali 2024. aasta olulisemad märksõnad.
Kaaspiloot ja AI
Kasutusmugavus
Uued moodulid
- kestlikkusaruandlus
- e-dokumendid
- Field Service’i liides
- perioodiline arveldus
Kaaspiloot
Kaaspiloot on peatselt integreeritud kõikidesse Microsofti Dynamics 365 tooteperekonna toodetesse ning erand ei ole ka Business Central. Artikli kirjutamise aastal on tänu kaaspiloodile võimalik
- küsida vestluse teel abi ja nõu;
- luua analüüsirežiimis aruandeid;
- teha müügiridu;
- tekitada numbriseeriaid;
- luua Power Automate’i vooge;
- saata võlanõudeid;
- jms.
Tõsi, nagu AI puhul ikka, käib kaaspiloodi funktsionaalsusega kaasas väike tärnike – kaaspiloot on kasutatav ainult Microsofti avalikus pilves ning teatud mööndustega (nt ei pruugi kogu funktsionaalsus olla eesti keeles kättesaadav ning saadud tulemus ja vastuste kiirus ei tarvitse vastata ootustele).
Kasutusmugavus
Iga Business Centrali uue versiooni puhul pööratakse rõhku kasutusmugavusele ja kasutajakogemusele. Lisaks sellele, et kogu süsteem on läinud kiiremaks, muutus Business Central tänu 2024. aasta täiendustele ka mobiilsetes seadmetes järjest paremini kasutatavaks. Lisandunud on mitme faili korraga manustamise võimalus, juurde on tulnud intelligentsed veateated (st veateatelt suunatakse kasutaja kohe süsteemis lahendust vajavasse kohta) ning erinevates moodulites on tehtud väiksemaid kasutusmugavuse täiendusi. Tänu sellele võib julgelt kinnitada, et Business Centraliga on järjest mõnusam töötada nii kogenud kui ka algajal kasutajal.
Uued moodulid
Suurimad funktsionaalsed täiendused 2024. aastal on uued moodulid.
Kõige olulisem nendest on vaieldamatult kestlikkusaruandluse moodul (lühenditena tuntud ka kui ESG või CSRD), mis lähitulevikus saab tuttavaks iga ettevõtja finantsosakonnale. Kui vastavalt seadusele peavad 2025. aasta kohta äriregistrile andmeid esitama ainult suhteliselt suured ettevõtted (kellel on täidetud vähemalt kaks järgnevatest kriteeriumitest: töötajaid rohkem kui 250, käive üle 40 miljoni euro, varad üle 20 miljoni euro), siis 2026. aasta kohta peavad seda tegema peaaegu kõik ettevõtted (v.a mikro- ja väikeettevõtted) (töötajaid vähemalt 10, käive üle 700 000 euro, varad üle 350 000 euro).
Eeltoodust lähtuvalt on Business Centralisse lisatud kestlikkusaruandluse moodul, mis võimaldab pidada arvestust kasvuhoonegaaside (CO2, CH4, N2O jms) emissioonide üle kolmes võimalikus ettenähtud skoobis (ettevõtte otsesed, kaudsed ning laiendatud kaudsed emissioonid) ning väljastada nõutud aruandlus.
Osa andmestikust saab koostada finantsinfo alusel, kuid teine (ning eeldatavasti suurem) osa vajatavast andmestikust tuleb erinevatest välistest allikatest ning siinkohal tasub kindlasti kontakteeruda oma partneriga, et leida parim lahendus andmete jõudmiseks kestlikkusaruandluse moodulisse (nt erinevate liidestuste kaudu).
Lisandunud on ka e-dokumentide moodul, mis on esialgu tehniline baas, mis võimaldab oma klientide ja hankijatega dokumentide vahetust laiemal elektroonilisel kujul kui lihtsalt e-arvete saatmine. Näiteks saab tulevikus (kui lahendus on Eesti nõuetega kooskõlla viidud) hakata e-dokumentide mooduli kaudu saatma elektroonilisel kujul lisaks arvetele ka erinevaid saatelehti, vastuvõtukinnitusi, akte jms. Ühtlasi hakkab olema võimalik siduda saabunud e-ostuarve kaaspiloodi abil ostutellimusega.
Liidese Field Service tarkvara on mõeldud ettevõtetele, kes juba kas kasutavad Microsoft Dynamics 365 Field Service’i tarkvara või on mõelnud hakata seda kasutama. Nii nagu nimigi ütleb, on tegu tarkvaraga, mis on mõeldud erinevate tööde haldamiseks „põllul“ ehk väljaspool oma kontorit, näiteks regulaarsed hooldustööd, rikete kõrvaldamise teenused, erinevad väljakutsed jms. Liides annab parema Business Centrali projektide ja/või hooldustellimuste halduse ning arveldamiseks vajalike andmete (nt kulunud aeg ja materjalid) automaatse liikumise Field Service’i tarkvarast Business Centralisse.
2024. aasta lõpus (BC25 versioonis) lisandub perioodilise arvelduse moodul. Seni on perioodiline arveldus toimunud nn korduvate müügiridade loogika järgi, mis kattis küll ära lihtsamad stsenaariumid, kuid jäi paljudel juhtudel liiga kitsaks. Lisanduv moodul võimaldab Business Centralis hõlpsasti hallata kliendipõhiselt erinevate lepingutega hõlmatud kaupade ja/või teenuste perioodilist (automaatset) arveldust (sh periooditi muutuva mahuga arveldus ja hinnastamine).
Jääb vaid oodata, mida uut ja põnevat pakuvad järgmised Business Centrali versioonid.