Majandustarkvara (ERP) 2021 – trendid ja investeeringud
Autor: Erko Tamuri, BCS Itera tegevjuht
Majandustarkvara (ERP – Enterprise Resource Planning) lahendused on kujunenud üha enam ettevõtte missioonikriitilisteks ärilahendusteks, mis loovad võimaluse reaalseks digiteerimiseks ja konkurentsivõime kasvatamiseks. Millised trendid ERP-maailmas siis investeeringutele meelitavad?
Pilve kiirendus
Kuigi pilvepõhine ERP pole just kõige uuem trend, on eelkõige just see loonud võimaluse, et ka siinses regioonis äri tegevad ettevõtted pääsevad mõistliku investeeringusumma eest ligi rahvusvahelisele oskusteabele, et seda nutikalt juurutada. Nende lahenduste kasutamisel ei pea kliendid enam muretsema süsteemi kalli hoolduse ja/või uuendamise pärast.
Tehisintellekt (AI, Artificial Intelligence) ja muu intelligentse tehnika integreerimine
AI on ERP valdkonnas kõneainet pakkunud juba mitu aastat. Ettevõtteil tekib oma äris rohkem struktureerimata andmeid kui kunagi varem ja nii peavad nad leidma uusi võimalusi nende analüüsimiseks. Siin tulebki mängu AI-põhine ERP-tarkvara, mis pakub uusi viise massiliste, keerukate ja struktureerimata andmete analüüsimiseks. Selle baasil on võimalik leida tõhusaid viise, et äriprotsesse nutikamaks muuta.
Mobiilsed rakendused
Mobiilsus oli kunagi n-ö lisavõimalus, aga tänapäevaste standardite kohaselt on see moodsa ERP tööriista üks põhifunktsioone. Mobiilne lähenemine pakub ERP-s hulgaliselt eeliseid – üks ilmsemaid on võimalus korraldada äritegevust igal ajal ja igal pool. See tähendab, et mobiilseadmetes, näiteks tahvelarvutites ja nutitelefonides, on kajastatud ettevõtte kogu ERP-lahenduse loogika ja võimalused. Mobiilne ERP loob ka täpsema ja mugavama andmete kogumise protsessi ning pakub kiiremat otsuste tegemise võimalust, paremat töövoogu ja suuremat tõhusust kogu organisatsioonis.
Adekvaatsem analüütika ja tugi reaalajas andmetele
ERP-süsteemid on andmete reaalajas kogumises ja korraldamises alati olnud suurepärased, kuid aruandluses ja analüüsis pole see alati nii olnud. Ent see on tänaseks vana uudis, kuna nüüdisaegsed ERP-lahendused on loomulikult varustatud võimsate andmeanalüüsi funktsioonidega. Enamasti on selle põhjuseks asjaolu, et ettevõtted seavad esikohale võimaluse teha andmepõhiseid otsuseid kiiresti. Praegu naudib enamik ettevõtteid integreeritud analüüsi ning sihtotstarbelise aruandluse ja andmete visualiseerimise võimalustega ERP süsteeme, mis aitavad kasutajatel saada aruannetele reaalajas juurdepääsu. Seetõttu on neil kogu vajalik teave tulevaste suundumuste ennustamiseks. See muudab näiteks ka ennustatava analüüsi tänapäevastel ERP-platvormidel tugevaks. Samuti võimaldab juurdepääs reaalajas andmetele pakkuda ettevõtetele täpsemaid teadmisi, sujuvamat äritegevust, paremat klienditeenindust ja palju muud.
Asjade internet (IoT, Internet of Things) ja integratsioon
Kuna nüüdisaja tootmisprotsessides on vaja kiirust ja liikuvust, nähakse ERP-süsteemide internetiintegratsiooni kiirete toimingute lahendusena, vähendades samal ajal kulusid.
ERP ja asjade internet (IoT) võivad kombineerituna avada hulgaliselt võimalusi. IoT pakub sujuvat ühenduvust võrgu iga anduri või füüsilise seadmega ilma inimese sekkumiseta. Tarbijakesksema lähenemisviisi väljatöötamine ettevõttele on vaid üks viis, kuidas ERP-süsteemid saavad seda uuendust kasutada.
IoT ja ERP abil saab ettevõte sensorite kaudu koguda, analüüsida ja töödelda tohutul hulgal teavet. See tähendab reaalajas andmete saamist näiteks masinate jõudluse kohta ja tootmisprotsessi põhjalikumat jälgimist.
Suurem tähelepanu digitaalsele turundusele
Turundus ei pruugi ERP-süsteemidest rääkides esimesena pähe tulla, aga kindlasti on see olemas. Ja kui ettevõte soovib selles konkurentsitihedas maailmas eelise saada, siis on tänapäevaste ERP-süsteemide analüüsivahendite abil digitaalsete turunduskampaaniate jälgimist lihtsam konsolideerida. Turundus ei lõpe kaasakiskuvate ja atraktiivsete kampaaniate tegemisega – see on ainult üks aspekt. Turunduse edukuse mõõtmiseks peab olema tööriist, mis aitab välja selgitada, mis kampaanias toimub ja kuidas sihtrühmad käituvad. Ja siin tuleb mängu ERP. Turunduskampaanial, millel pole juurdepääsu ERP-süsteemi andmetele, puuduvad asjakohased mõõdikud.
ERP-lahendused on kujunenud ettevõtte tuumlahendusteks digiteerimise ajastul ja sestap peavad need olema korrektselt ellu viidud.
Julget pealehakkamist ja edu ERP investeeringutel!