Uudisvoog:

Tagasi

Viljar Käärt – vanakooli härrasmees innovaatilises tehnoloogiamaailmas

Allikas: Äri-IT Sügis 2024

Autor: Merilin Aug, BCS Itera talendijuht

 

Viljar Käärt on BCS Itera kõige staažikam Business Centrali konsultant, kelle karjäär ettevõttes on kestnud praeguseks juba üle 18 aasta.

 

Viljar Käärt – vanakooli härrasmees innovaatilises tehnoloogiamaailmas

Lisaks sellele, et Viljaril on selja taga pikk kogemus, tänu millele kliendid teda väga usaldavad, on Viljar toetav ja sõbralik kolleeg, kes on valmis kaasa mõtlema ka keerulisemate teemade lahendamisele ning protsesside parendamisele.

 

Lapsepõlves unistas autojuhiametist

Viljar liitus BCS Iteraga 2006. aastal, olles varasemalt toimetanud hoopis teises valdkonnas. Nimelt õppis ta Tallinna Tehnikaülikoolis telekommunikatsiooni erialal ning töötas juba ülikooli ajal ja ka peale selle lõpetamist Eesti Raadios, kus esialgu ehitas tehnilist keskust ja hiljem spetsialiseerus raadiosaadete tootmis- ja on-air-süsteemidele Radioman. Viljar meenutab, et lapsepõlves tahtis ta saada hoopis autojuhiks.

Tee tõi Viljari aga BCS Iterasse, kus ta on algusest saadik keskendunud jaekaubanduse ettevõtetele. Selles valdkonnas on kliendiprojektid tema hinnangul alati äärmiselt keerulised, aga teisalt tänu sellele ka väga huvitavad. Vaadates tagasi oma konsultandi algusaastatele, meenub Viljarile, et esialgu ei teinud ta isegi arvel ja kreeditarvel vahet: „Läks aega, kuni tekkis ettekujutus, et mis loom on äriprotsess ja kuidas sellele läheneda. Nagu ikka, oli alguses väga palju infot ja kulus aega, enne kui tekkis oskus vajalikku mittevajalikust eristada ja arusaam, milliseid tööriistu Business Centrali nimelisest tööriistakohvrist kliendile anda. Aga nagu kõikide asjade puhul kehtib, siis lolli järjekindluse ja tahtejõuga saab üht-teist saavutada.“ Kogu pingutus ja vaev on vägagi vilja kandnud, sest Viljari töötulemused on talle toonud seitsmel korral BCS Itera aasta parima konsultandi tiitli, kusjuures seitsmest aastast kuuel sai ta antud tiitli järjestikustel aastatel.

 

Pidevalt arenev tehnoloogiamaailm

Esimestele tööaastatele tagasi mõeldes möönab Viljar, et alguses oli kindlasti raskem kui praegu, sest ettevõte oli väike ning paigas ei olnud veel ka korralikku rollide jaotust. Lisaks puudus tarkvara juurutamise metodoloogia, mistõttu oli vaja endal palju leiutada ja häid praktikaid välja töötada. „Tänasel päeval, kui ettevõttes töötab juba üle 100 töötaja, on need mured lahenenud: kasutusel on korralikud tööriistad, välja töötatud tugev metodoloogia ja konkreetsed rollid on paigas. Ehk siis asjad on läinud ajaga palju paremaks,“ leiab Viljar.

Lisaks sellele, et eelmainitud teemad on aastatega paika loksutatud, hindab Viljar BCS Iteras töötamise juures võimalust koostööd teha laheda meeskonnaga ning kasutada klientide soovide elluviimiseks uusimaid tehnoloogiaid. „On hea näha, kui juurutatud lahendused parendavad klientide äri ja muudavad nende elu lihtsamaks,“ ütleb ta. Keerulisema poole pealt toob Viljar aga välja, et konsultandi töö eeldab pidevat õppimist, sest ERP-i maailm koos oma tehnoloogiatega areneb väga kiiresti, mistõttu võib vahel olla üsna keeruline ree peal püsida. Teise, konsultandi töö veidi keerukama aspektina toob Viljar esile tõsiasja, et konsultant mõtleb ka väljaspool tööaega võimalikele kliendilahendustele. „Konsultandi töö ei ole selline, et kell viis pastakas kukub ja tänaseks kõik. See töö käib kogu aeg kaasas ehk istub mingitpidi peas. Tuleb leida viise, kuidas ümber lülituda ja ikka koduste jaoks ka olemas olla.“

 

Närv puhkab looduses

Liikumine, peaasjalikult jooksmine, rattasõit ja matkamine, ongi see, millega Viljar end tööväliselt maandab: „Jooksmas käin regulaarselt ja see on parim vahend ümber lülitumiseks. Mingit suurt spordialast ambitsiooni mul pole, eesmärk on lihtsalt vormis püsida ja aastas lisaks lühematele võistlustele vähemalt üks maraton talutava ajaga ära joosta.“ Tänu sellele, et Viljari üks lastest tegeleb jalgrattaspordiga, on ta ka ise pidanud ratta selga istuma ja tahaks seda tihedaminigi teha, aga paraku ajaliselt kõike ei jõua. Ka BCS Itera meeskonnaüritustest meeldivad Viljarile eelkõige sellised, kus peab liigutama – näiteks talvised mäesuusalaagrid ja kevadised rattamatkad.

Matkamine maandab hästi stressi ja kui lained lendavad üle pea, võibki Viljarit tõenäoliselt kohata metsas või mõnel kaunil Eestimaa matkarajal. Ka välismaal sümpatiseerivad eelkõige ilusa loodusega paigad ja sellised kohad, kus saab mägedes matkata.

Vabal ajal naudib Viljar ka lugemist, ehkki möönab, et see tuleb raskemini kui sportimine: „Üldiselt loen ilukirjandust, sest sellest saan midagi tagasi. Viimasel ajal olen autoritest lugenud Murakamit või sarjadest Loomingu Raamatukogu väljaandeid. Samas saan ka elamusi mõnest huvitavast kunstinäitusest, teatritükist või mõtteainet mõnest Sirbi artiklist.

 

Hea konsultant = hea kolleeg

Kolleegid ütlevad, et Viljar on parimas mõttes vanakooli härrasmees – tähelepanelik ja taktitundeline. Tühja juttu ta ei tee ning kui Viljar juba suu lahti teeb, siis on kindel, et sealt tuleb midagi asjalikku. Üks kolleeg ütleb aga poolenisti naljatledes, et tema oleks ehk isegi pisut pettunud, kui sünnipäeva hommikul ei saabuks Viljarilt SMS-i õnnesooviga, mille juures lisaks ka Viljari püütud ilus fototabamus matkarajalt. BCS Itera töötajad hääletavad igal aastal ühe kolleegi enda seast aasta kolleegiks ning ka selle tiitli on Viljar korra saanud.

Kui aga küsida Viljarilt, mis teeb ühe konsultandi suurepäraseks konsultandiks, ütleb ta, et samad asjad, mis tegelikult teevad kolleegi suurepäraseks kolleegiks. „Tähtsad on isikuomadused: tahe õppida ja areneda, kindlasti süsteemsus ja enesejuhtimise võime, oskus näha tervikpilti ja seoseid selle sees. Elementaarne viisakus – kui midagi luban, siis teen ka ära, ja arvestan, et tiimiliikmed ja klient või kolmandad osapooled on ka inimesed koos oma tugevuste ja nõrkustega.“ Siinkohal toob Viljar välja, et see, kes tunneb Business Centralit kõige paremini, ei pruugi veel olla parim Business Centrali konsultant, just juhul, kui eelnimetatud omadused ei ole täidetud. „Business Centrali ja sellega seotud rakenduste pulkadeni tundmine ning äriprotsessides orienteerumine on antud ametis kirjaoskus.“ Viljar ütleb, et õnneks on tiimikaaslased kõik just sellised, nagu tema meelest head kolleegid olema peaksid.

 

Hea konsultant = hea kolleeg

Nõuanne ERP-lahendusi valivatele ettevõtetele

Arvestades Viljari pikaajalist kogemust Business Centrali ja äritarkvara maailmas, on tema puhul tegemist spetsialistiga, kes oskab asjalikku nõu anda just uut ERP-lahendust otsivatele ettevõtetele. Viljar ütleb, et lähenema peaks talupojatarkusega. „Alati pole määrav hind ja lahendus ise, vaid ka selle valdkonna kogemus ja meeskond, kellega uue lahenduse juurutamine ette võetakse. Arvan, et igal lahendusel on omad plussid ja miinused ning lõpuks taandub ikka kõik inimestevahelise keemia tasandile ehk kui meeskonnad klapivad, siis liigutatakse ühiselt mägesid.“

HRM

Töötingimuste ajutine kergendamine HRM4Balticsi lahenduses

Eelmine uudis

VÕTA ÜHENDUST