BCS Itera osales iga-aastasel Äripäeva kaubanduse aastakongressil
…kus võeti kokku eelnev aasta ja käidi välja ennustused tulevikuks.
(http://www.kaubandus.ee/uritused/2015/08/06/kaubanduse-aastakongress-2015)
Toome siinkohal välja mõningad kõlanud mõtted ja ideed, mida peame oluliseks ära mainida ning mis võivad mõjutada ka ERP lahenduste äri selles valdkonnas:
- kaubanduse olukord 2016. aastal saab olema rahulikum, kui sel aastal. Eelkõige süveneb paar peamist probleemi – tööjõu palkamise keerukus ning veebikaubandus ja seda just välismaalt lähtuv, mis otseselt on konkurendiks kohalikele ettevõtjatele
- samas leiti, et igasugused probleemid on teisalt ka võimalused e see annab võimaluse innovatsiooniks ja enda arendamiseks. Samas on innovatsiooni keeruline investeerida, kui palkade tõstmine on hakanud toimuma püsiinvesteeringute baasil
- lühikest perspektiivi vaadates paistab kaupmehele päike, aga pikemas perspektiivis tammub meie kaubandus paigal
- sel aastal ja osalt ka järgmisel aasta mõjutavad Eesti inimese tarbimist ka riigi poolt tehtud otsused, mis jätavad rohkem raha inimesele kätte.
- enam ei räägita ainult paberivabast laost, mis on saanud iseenesestmõistetavaks, vaid näiteks Sportland planeerib töösse panna paberivaba poe. Mida see tähendab? Kliendi jaoks peavad koos olema tooteinfo, hind ning ka võimalik reklaambänner. Senini on neid toodetud paberi peale, mis ei ole kõige operatiivsem ning kaotab kiiresti oma atraktiivsust.
- Koostöös Samsungiga toob Sportland oma poodidesse ekraanid, mis kogu eelpool nimetatud infot projetseerivad ning on juhitavad otse marketingi osakonna poolt back-office’i poolelt. Ehk pood kui keskkond ise peab olema meeldib ja atraktiivne.
- hetkel tuuakse maailmas välja üha uusi ja uusi roboteid, mis aegamisi jõuavad ka kaubandussektorisse. Euroopas esitles Android sel aastal ma nägemust robotist, mis suudab kliente kaupluses igapäevaselt teenindada. Tegu ei ole harjumuspäraste tehniliste monstrumitega, vaid pigem inimestega väga sarnaste masinatega, millel paljud ei pruugigi üldse vahet teha. Samamoodi nagu iseteeninduskassa on juba täiesti tavapärane on mõne aja pärast ka robot-teenindajad meie poodides tavaline nähtus.
- e-kaubanduse poole pealt kõlasid mõtted, et kui me arvatavasti ei suuda konkureerida suurte tegijatega nagu AliExpress või EBay, siis kohaliku kaupmehe võimaluseks võiks olla spetsialiseerumine. Näiteks kalalantide e-pood vms.
BCS Itera tutvustas üritusel rahvusvahelist jaekaubanduslahendust Dynamics LS NAV ja esines teemal “Kas IT tapab jaekaubanduse” (Marek Maido), rääkides valdkonna trendidest ning tulevikust.