Magento veebipoe ja Dynamics NAV integratsioon Klick näitel
Enne kui digikaupade jaekett Klick otsustas oma e-poodi uuendada, töötas nende veebipood magento Community platvormil. Magento valiti e-äri platvormiks just seetõttu, et see on tuntud ja laialt kasutatav ning seda toetavad arendajad üle kogu maailma. Ent siis otsustati täiustatud magento enterprise’i platvormi kasuks. Klicki kogemusest kirjutab Katrin Peo.
Kui Magento API ei täida kõiki vajadusi, siis saab seda kergesti laiendada. Vabavaraline Magento Community platform ei sisalda kahjuks aga integratsioone ja nii pidid Klicki töötajad, kes tegelesid e-poega, käsitsi uuendama nii Klicki taustsüsteeme kui ka Magentot, mis muutus ebapraktiliseks ja tülikaks kui firma kasvas. Kui Klick esitas soovi uuendada oma veebilahendust koos Magento juurutuspartneriga Vaimo, otsustasid nad Magento Enterprise platformi kasuks, mis on täiustatud versioon Magento e-äri platvormist ning pakub mitmeid erinevaid integratsiooni võimalusi.
Klick soovis vähendada käsitsi töö tegemist töötajatele ja luua uue veebilahenduse, millel oleks lihtne ja stiilne veebidisain, ja mis oleks dünaamiline ja kergesti hooldatav. Kuna Magento on paindlik integratsioonide osas, võis antud juhul BCS Itera (Klicki tarkvara juurutuspartner), või ka iga ERP tarkvara teenusepakkuja, kasutada kas Magento API’d või luua kliendispetsiifilisi integratsioone.
On oluline mainida, et kui ehitada integratsioone erinevate süsteemide vahel, pole tehnilised detailid ainukesed olulised komponendid; esmalt peavad mõlemad projekti osapooled panema paika äriprioriteedid ja eesmärgid. Vaimo sõnul on väga oluline läbi viia detailne vajaduste analüüs, et aru saada mida erinevad osapooled peavad tegema. Klick, Vaimo ja BCS Itera vahel toimus hulga töögruppe, mille tulemusel loodi mitmeid andmete integratsiooni voogusid. Projekti meeskond pani paika kindla integratsiooni protsesside juurutamise kava enne kui alustati tehniliste töödega.
BCS Itera teeb Klickiga järjepidevat koostööd ja oli ka Magento Enterprise juurutamise projektiga tihedalt seotud. Nad ehitasid uued API’d Klicki ERP süsteemile Dynamics NAV LS Retail ja pakuvad Klickile jätkuvalt tuge. BCS Itera juurutas efektiivselt uued veebiteenused oma poolt ja Vaimo rajas siis Klick’i integratsioonid eksklusiivse integratsiooni aluse moodulile. Klick’i endine e-kaubanduse veebilahendus näitas, et platvorm on vaid üks osa edukast e-poe juurutamise projektist ja et juurutamine ise ja klienditugi on ülimalt olulised osad, et projektitöö tulemus oleks edukas.
Vaimo arendas Klickile uue, dünaamilise digipoe mida on lihtne hooldada, ja mis sisaldab mitmeid funktsioone mis kõik toetavad parimat lõppkliendi kogemust. Klicki toodete andmed on keerulised ja sisaldavad palju atribuute. Sellega nähti projekti käigus palju vaeva, et lõppkasutajal oleks lihtne võrrelda tooteid ja tooteandmeid.
Mitmed integratsioonid erinevate süsteemide vahel tagavad selle, et Klicki töötajatel on lihtne muuta veebilehtede sisu, hallata turunduskampaaniaid, ja uuendada tooteid. Magento Enterprise’i integratsioon Microsoft Dynamics NAV äritarkavaraga reguleerib tooteid, tellimusi, ja laoseisu, ja integratsioon liisingu (osalised maksed) moodulite Uno + Elion, kus Uno on integreeritud digitaalallkirja teenusega ja tagab isiklikku turvalisust. Uus veebipood sisaldab Eesti pangalinke, EstCard´i ja ettemaksu meetodeid, koos Eesti tarne teenustega, kaasaarvatud Smartpost ja Omniva kullerteenust.
Kuna toodete andmed on detailirikkad ja sisaldavad erinevaid atribuute, pidi Vaimo tagama, et lõpptarbija saaks lihtsasti võrrelda tooteid ja tooteandmeid. Vaimo ehitas Klickile ka kliendispetsiifilise kaupluseleidja, mis juhiks Klicki veebipoe külastajaid Klick kauplustesse. Juurutatud veebilahenduse lisa funktsioonides on ka Vaimo Content Management System ja Klevu otsingumootor.
Lõpetuseks, kogemustega kliendi projektijuht, kes mõistab firma e-kaubanduse visiooni on äärmiselt oluline eduka e-kaubanduse projekti ellu viimiseks. Klicki e-kaubanduse projektijuhil on sügavad teadmised e-kaubadusest, Klicki ERP süsteemist, ja Magentost ning väljendas selgelt firma eesmärke e-kaubanduse osas Vaimole ja BCS Iterale.
Tulemuseks on suurepärane e-pood, mis pakub tarbijale lihtsat liiklemist ostu sooritamisel, teisalt on ülimalt oluline, et toote info nagu laoseis, hinnad, pildid jne tuleks ERP süsteemist ilma topelt halduseta. Kliendi rahulolu jaoks on ka oluline, et ostud, laekumised, tarned liiguks kohe otse ERP´i ning kaupmees suudab pidada antud lubadusi.