Kliendilood:

Tagasi

SK ID Solutions põrutas tänu Dynamics NAV-ile kõrgustesse

Kui annad digiallkirja või maksad Mobiil-ID-ga, siis tea, et nende teenuste taga on SK ID Solutions. Ettevõttes usutakse, et pidevaks arenguks ja uute turgude vallutamiseks on tänapäevane majandustarkvara ülioluline.

Kirja pani Gerli Ramler.  

Pildiotsingu sertifitseerimiskeskus tulemus

 2017. aasta alguses uue ärinime saanud SK ID Solutions (endine AS Sertifitseerimiskeskus) väljastab Eesti riigi partnerina sertifikaate riiklikele isikut tõendavatele dokumentidele, nagu ID-kaart, Mobiil-ID, Digi-ID, elamisloakaart ja e-residendi Digi-ID. Algselt Sertifitseerimiskeskuse loodud DigiDoc tarkvara võimaldab anda digiallkirju, kontrollida nende kehtivust ning krüpteerida andmeid. Eelmise aasta lõpus tutvustati avalikkusele uut, kiiret ja mugavat Smart-ID teenust, mis töötati välja koos ettevõttega Cybernetica. Nagu ID-kaardi lugejal ning Mobiil-ID-l on ka sel lahendusel e-teenustesse sisselogimiseks kaks PIN-koodi, kuid selle kasutamiseks pole vaja spetsiaalset SIM-kaarti, vaid ainult seadet ennast (arvuti, iOS- või Android-tarkvaraga telefon, tahvel- või pihuarvuti) ning allalaetud Smart-ID rakendust.

Smart-ID teenust luues oli eesmärgiks nüüdisaegne elektroonilise identiteedi ehk eID lahendus, mis ei sõltuks SIM-kaardist ega nutiseadme operatsioonisüsteemist ning oleks samas väga turvaline. Smart-ID vastab kõikidele nendele nõuetele ning seda on võimalik kasutada kõikjal maailmas.SK ID Solutions on pakkunud usaldusteenust juba 16 aastat. Algusest peale on nende põhieesmärk olnud digiühiskonna arendamine ja seda ennekõike digitaalse asjaajamise soodustamise ning ettevõtete ja organisatsioonide harimise ja toetamise kaudu, et oluliste asjade ajamine digitaalselt oleks iga äri loomulik osa. „Kõige tähtsam on meie mugava ja kiire teenuse juures muidugi turvalisus,“ räägib finantsjuht Reilika Mikk.
Uhkusega tõdetakse, et SK ID Solutions on Euroopa mõistes igati innovaatiline ja eesrindlik ettevõte. Kui mullu juulis hakkas kehtima üleeuroopaline e-identimise ja elektroonilisteks tehinguteks vajalike usaldusteenuste määrus, siis oldi üks esimesi, kes hakkas pakkuma kõrgeimatele nõudmistele vastavaid usaldusteenuseid.

Kui siiani tegutses SK ID Solutions peamiselt Eestis ning eksportis vaid ligi 10% oma teenustest, siis nüüd vaadatakse aina rohkem ka välisriikide suunas, sest Eestis loodud infotehnoloogia pakub välisettevõtetele suurt huvi. Sertifitseerimisteenust on pakutud seitsmes riigis.

Piire pole

„Mina olin n-ö müüdud hetkel, kui tutvustati lahendust Jet Express for Excel, mis võimaldab integreerida Exceli lihtsa liigutusega NAV-i. Exceli-fännina jumaldan diagrammide, valemite ja graafikute loomist. Tänu sellele lahendusele tekivad kõik graafikud ja aruanded iseenesest, niipea kui andmed on NAV-i sisestatud. Soovitan seda lahendust kõikidele NAV-i kasutajatele, sest see hoiab väga palju aega kokku.“

Paber ja rumalad töökohad jäägu ajalukku!

SK ID Solutions on juba aastaid töötanud paberivabalt – digitaliseerimise nimel töötavas ettevõttes pole see muidugi mingi ime. Samamoodi on sealsed töötajad kõikvõimalike IT-uuenduste tulihingelised pooldajad. Nad ütlevad, et inimesed on liiga sageli kinni vanades harjumustes, nagu näiteks PIN-kalkulaatorid ja paroolikaardid, ning need võiks asendada turvalise ja mugavama Mobiil-ID või varsti Smart-ID-ga. Paberivaba asjaajamise eelis on esmalt muidugi keskkonnasäästlikkus, ent teisalt see, et tänu tehnoloogiale on töötegemine märksa mugavam, kiirem ja tõhusam.

Ettevõtted, kus raamatupidamine on veel üksnes paberil, peaksid võimalikult ruttu uuendustega kaasa minema, sest mida kaugemale IT-investeering lükata, seda kallimaks see läheb. Kuigi hetkel võib tunduda, et vana süsteem käib veel küll, tuleb ikkagi ette mõelda: laiendada parema tuleviku nimel silmaringi ja tulla välja mugavustsoonist. „Mõelge sellele, millise konkurentsieelise annab automatiseeritud raamatupidamine, kus analüüse ja aruandlusi saab jälgida reaalajas,“ selgitab Reilika Mikk.

Automatiseerimisega käivad käsikäes ka n-ö rumalad töökohad ehk ametid, mille arvuti saaks automaatselt ära teha. See aga tähendab, et tuleb leida uusi arenguvõimalusi. Muidu juhtub nii, et inimesed, kes on 10–20 aastat andmeid sisestanud, leiavad end ühel hetkel tööturult täiesti kõrvale heidetuna, sest nad ei õppinud õigel ajal midagi uut. SK ID Solutions on ettevõte, kus rumalaid töökohti ei eksisteeri ning üks võimalus neid vältida ongi uute tarkvaralahenduste- ja võimalustega kaasas käia.

Miks kasutab SK ID Solutions oma igapäevatöös teise IT-firma abi?

Võib ehk kummaline tunduda, et IT-ettevõte ostab IT-teenuseid teiselt ettevõttelt sisse. Põhjus on see, et tahetakse keskenduda oma põhitegevusele ja klientide teenindamisele. Tänu heale majandustarkvarale on igapäevatöö võimalikult sujuv ja automatiseeritud ning see omakorda võimaldab pakkuda paremat teenust. Selleks vajas SK ID Solutions kompetentset partnerit, kes väärtustaks neid kliendina sama palju kui SK väärtustab oma kliente. Ka majandustarkvara täislahendus ning selle igakülgne toetamine olid otsuse langetamisel olulised aspektid. BCS Itera sobis suurepäraselt.

Vähem tähtis pole ka Dynamics NAV-i rahvusvahelisus. Kui kaheksa aastat tagasi valik tehti, polnud see üldse oluline, aga praegu toetab majandustarkvara uutele turgudele laienemist, sest kui mujal filiaal avada, saab kogu ettevõte töötada mugavalt ühes tarkvaras. Tuntud rahvusvahelisi lahendusi tasub rohkem usaldada ka seetõttu, et kohalikule turule tehtud süsteemide kliendibaas on tõenäoliselt palju pisem ning nende arendused võivad jääda nii kogemuste kui ka raha taha toppama.
Praegu kasutab ettevõte BCS Itera NAV-i palga- ja personalimoodulit, finantsi, põhivarasid, e-kirjade saatmist ning Omniva e-arvete lahendust. „Tegelikult on meil soove rohkem, kui ära jõuab teha – vaatame huviga CRM-i lahendust ja kuluarvestusmooduleid, kuid iga asi omal ajal,“  ütleb Reilika Mikk. Ta lisab, et ettevõtte finantstiim pole küll suur, kuid ilma hea majandustarkvarata oleks vaja päris mitut inimest, kes peaksid tegema odavat, rutiinset ja igavat tööd. Seda aga ei taheta! „Oleksime nõus investeerima isegi sellisesse lahendusse, mis hoiaks päevas kokku üks-kaks minutit. Seda tundub vähe, ent aasta jooksul teeb see kokku terve tööpäeva!“

Reilika Mikk ütleb veel, et noortele tööturule sisenejatele tuleb kohe algusest peale õpetada, kuidas saab tööprotsesse efektiivsemaks muuta. Siis areneb ka mõtlemisvõime, inimesed ei jää rutiini ja mugavustsooni kinni ning tehnoloogiarong ei sõida vilinal eest ära. Noorte arengut peab tema sõnul toetama, sest lahkunud IT-rongile on juba väga keerukas järele jõuda – teadupärast selle kiirus ajas ainult kasvab. Automatiseeritud töö on kiirem ja tõhusam ning ka inimlikke eksimusi on vähem.

Mis on mis?

2001. aastal asutatud AS Sertifitseerimiskeskus on riiklikult akrediteeritud sertifitseerimis- ja ajatempliteenusele ning sellega seotud tarkvara arendusele ja opereerimisele keskendunud ettevõte. Ettevõtte uus ärinimi on alates 2017. aasta algusest SK ID Solutions AS.

Põhitegevused:

  • sertifitseerimis- ja ajatempliteenused,
  • digitaalallkirjastamise tehnoloogia ja rakenduste väljatöötamine,
  • valideerimisteenused.

Ettevõte on läbinud Euroopa standarditele vastavuse auditi ning nende tegevus on tunnustatud ISO 27001 sertifikaadiga. SK asutajad ja omanikud on Swedbank, SEB ja Telia Eesti.

 

Hea meeskonnavaim

Ettevõttes töötab 38 inimest, kelle keskmine tööstaaž on 5,2 aastat. Ollakse seda meelt, et töökoht peab olema mõnus ja kodune ning seetõttu panustatakse palju ühisüritustesse ja meeskonnavaimu hoidmisse. Ka põhiväärtused, milleks on usaldusväärsus, abivalmidus, lahendusele orienteeritus ja eesmärgistatus, töötati välja ühiselt. Meeskonnavaim on väga oluline ning seda rõhutatakse ka oma töötajatele: nii nagu on oluline omada kogemusi ja teadmisi, on tähtis ka sobitumine ettevõtte väärtuste ning tiimiga.

VÕTA ÜHENDUST