Soome töörõivaste tarnija Muikku: hea IT-partnerita jääksime ajale jalgu
Allikas: Äri-IT Sügis 2024
Autor: Gerli Ramler
On väga oluline teada oma soove ning tarvidusi ja vajaduse korral peab kasutama välist abi.
Soome üks suuremaid töökinnaste ja vormirõivaste tarnijaid Markkinointi Muikku Oy otsustas võtta kasutusele Business Centrali tarkvara, et lihtsustada ja tõhustada ettevõtte igapäevatööd ning loobuda oma serverite hoolduse ja käigushoidmisega seotud tegevustest. Toote- ja müügijuht Pekka Suominen ütleb, et uus lahendus on väga hästi tööle hakanud ning selle pidev värskendamine hoiab ettevõtte õigel kursil.
1980. aastal asutatud Markkinointi Muikku Oy annab tööd praegu kümnele inimesele, käive on ettevõttel ligikaudu kuus miljonit eurot. Viimane suur tarkvaraline muudatus tehti aastal 2013, mil ERP-süsteemilt mindi üle Microsoft Dynamics NAVile. „Jäime tookord selle uuendusega väga rahule. Saime süsteemi, mis teenindas meie tegevust suurepäraselt. Oli aeg, mil enamik meie kliente arendas oma IT-süsteeme, võttes kasutusele näiteks elektroonilised tellimused. Tänu NAVile suutsime ka meie oma tegevust oluliselt tõhustada ning igapäevatööd lihtsustada,” räägib Suominen.
Põhiline kasu tuli Suomineni sõnul sellest, et suudeti oma vahendeid õigesti kasutada. Sel perioodil saadi aru, kui olulised on ettevõttele IT-süsteem ning selle arendamine. Ja kohe, kui kuuldi, et turule on tulemas Business Central, hakati otsima potentsiaalseid müüjaid.
Otsimise käigus leiti internetist BCS Itera kontaktandmed ning tausta uurides selgus, et tegemist on omal alal väga tugeva tegijaga. Suominen meenutab, kuidas nendega võttis ühendust BCS Itera Soome esinduse juht Maarika Helstin ning nii saigi tihe koostöö alguse. „Kohe algusest peale oli näha, et Maarika on väga professionaalne ning tunneb oma eriala põhjalikult. Asjad hakkasid väga hästi jooksma ning hea oli ka see, et meil endal olid olemas teadmised eelmisest süsteemist – ei pidanud hakkama päris jalgratast leiutama ning kõike täiesti algusest alustama.”
Uue Business Centrali süsteemiga loobus Markkinointi Muikku oma serveritest ja läks üle O365 pilveteenustele, mille üle ollakse väga õnnelikud. „Meie elu on nüüd palju lihtsam, sest me ei pea enam oma servereid hooldama, käigus hoidma ning neile raha kulutama. Sealt alles jäänud finantsilisi vahendeid võime käiku lasta palju paremini muul otstarbel!” kõneleb Suominen. Täna kasutavad ettevõtte töötajatest üheksa Business Centrali ning tooteja müügijuht julgeb väita, et kõik on ülimalt rahul.
„Oleme saanud lisada digitaalseid funktsioone, nagu arvete esitamine, tellimine, e-pood, raamatupidamisfirma ja muud teenused. Ilma BCS Itera kaasamiseta ei oleks me Business Centrali süsteemis ja oleksime veel nüüdki selle suurepärastest funktsioonidest väga kaugel! Praegu näiteks töötame koostöös BCS Iteraga oma e-poe suurema uuenduspaketi kallal,” räägib Suominen.
Suominen nendib, et uut ITsüsteemi võib olla keeruline osta. „On väga oluline teada oma soove ning tarvidusi ja vajaduse korral peab kasutama välist abi. Vaid nii muudate õigel viisil edasiliikumise lihtsamaks. Professionaalne müüja peab avaldama soovi tutvuda põhjalikult kliendi tarkvarasüsteemi ja tegevusalaga, et ta oskaks pakkuda just seda õiget lahendust. Täpselt nii BCS Itera ja Maarika Helstin töötavad ning nõnda saigi meie koostöö alguse. Oleme rahul ja selle eest väga tänulikud!”
Markkinointi Muikku Oy rõiva- ja kindavalik on kokku pandud Soome seadusi ja ettevõtete erinõudeid silmas pidades. Muikku kindavalikus on näiteks ligi 200 erinevaks tööülesandeks sobivat mudelit, mille kaubamärkide seas on mh nende enda kaubamärk JM ja kodumaine Jokamuov, Prantsuse Mapa ning Jaapani Wonder Grip. Töörõivad on Priha kaubamärgiga, kollektsioonis on nii suvised kui ka talvised ohutud ja mugavad riideesemed. Markkinointi Muikku Oy ladudes on klientidele tarnimiseks pidevalt valmis ligi kaks miljonit paari kindaid ja 130 000 töörõivast.